Kakovost pitne vode – obveščanje javnosti in analizni izvidi
Izvajalec oskrbe s pitno vodo skozi vse leto opravlja zdravstveni nadzor in ohranja kakovost pitne vode na najvišjem nivoju. Notranji nadzor kakovosti pitne vode se izvaja po načelih sistema HACCP, ki predvideva spremljanje stanja pitne vode od zajetja do pip uporabnika. Notranji nadzor kakovosti pitne vode po pogodbi izvaja pristojna organizacija z akreditiranimi laboratoriji s primerno opremo. Izvaja pa se tudi zunanji nadzor, ki ga zagotavlja Ministrstvo za zdravje, izvaja pa ga javni zdravstveni zavod. V okviru vzorčenja se izvaja redno, občasno in kontrolno vzorčenje, pri čemer se izvedejo mikrobiološke ter fizikalno – kemijske analize.
V primeru morebitnih zdravstveno neustreznih vzorcev smo s strani obeh zavodov o tem nemudoma obveščeni in lahko izvedemo ukrepe za zagotovitev zdravstvene ustreznosti pitne vode, skladno z zakonodajo ter pravočasno obvestimo uporabnike o morebitnem tveganju za zdravje. O izvajanju notranjega in zunanjega nadzora se vsako leto sestavi Letno poročilo o pitni vodi, katero je javno objavljeno.
Izmerjene vrednosti parametrov pitne vode iz Priloge 1 Uredbe za oskrbo s pitno vodo (Uradni list RS, št. 61/2023) za leto 2023 so objavljeni
tukaj.
OBVEŠČANJE UPORABNIKOV
Skladno z Uredbo o pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/2023) in Navodilom o načinih obveščanja (Uradni list RS, št. 109/2023) v primerih potencialnih vplivov na skladnost pitne vode obveščamo uporabnike na načine, navedene v spodnji tabeli.
Načrt obveščanja uporabnikov pitne vode na javnih vodovodnih sistemih
Člen uredbe |
Vzrok za obveščanje |
Časovna opredelitev |
Obvezni načini obveščanja |
12. |
Upravljavec vodovoda ugotovi, da je pitna voda neskladna ali zdravstveno neustrezna zaradi interne vodovodne napeljave. |
Čimprej oziroma najpozneje v treh dneh po ugotovitvi obvesti lastnika oziroma upravljavca ali upravnika objekta (opomba 1). Če je treba razglasiti ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne
vode, pa najpozneje v dveh urah. |
1. osebno – neposredno v nabiralnik
2. elektronska pošta ali obvestilo preko telefona |
17. |
Upravljavec vodovoda izda ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode. |
Od začetka veljavnosti ukrepa, a najkasneje v dveh urah se obvesti uporabnike javne službe - obvešča se vsak dan do preklica (opomba 2). |
1. lokalni radio - Veseljak, Radio Aktual, Studio D
2. predstavnik krajevne skupnosti
3. obveščanje preko spletnih strani JP Komunala Brežice d.o.o. in Občine Brežice ter Facebook strani
4. aplikacija Smetar
5. Center za obveščanje |
17. |
Upravljavec vodovoda izda ukrep prekinitve oskrbe s pitno vodo. |
Takoj, ko je mogoče, a najpozneje v 24 urah po prekinitvi oskrbe, se obvesti uporabnike javne službe. |
1. aplikacija NPV (obveščanje Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ), Zdravstveni inšpektorat RS (ZIRS), Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano (NLZOH)
2. aplikacija Smetar
3. Center za obveščanje |
22. |
Kadar se izvajajo ukrepi za odpravo vzrokov neskladnosti, mora upravljalec prednostnih prostorov obveščati uporabnike |
Takoj oziroma čimprej, ko je mogoče. |
Takoj obvesti uporabnike pitne vode v prednostnih prostorih, načine obveščanja določijo prednostni prostori sami.
|
31. |
Obveščanje v primeru odstopanja od mejnih vrednosti kemijskih parametrov in o pridobitvi dovoljenja za odstopanje |
Na dan pridobitve dovoljenja, a najkasneje v sedmih dneh upravljavec vodovoda obvesti uporabnike javne službe. |
1. lokalni radio - Veseljak, Radio Aktual, Studio D
2. lokalni časopis Posavski obzornik
3. obveščanje preko spletne strani JP Komunala Brežice d.o.o.
4. aplikacija Smetar |
18. |
Letno poročilo o skladnosti pitne vode |
Najmanj enkrat letno (najkasneje do 31. marca). |
1. lokalni časopis Posavski obzornik
2. spletna stran JP Komunala Brežice d.o.o.
3. priloga komunalne položnice
4. aplikacija npv.si |
1 Lastnik oziroma upravljavec ali upravnik objekta je odgovoren, da obvesti o neskladnosti vse uporabnike pitne vode v objektu in jim posreduje ustrezna navodila.
2 Če se ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode izvaja več kot dva tedna, se lahko dnevno radijsko obveščanje po dveh tednih nadomesti s tedenskim obveščanjem. Uporabnike javne službe ali vse lastnike zasebnega vodovoda se obvesti tudi o prenehanju izvajanja ukrepa omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode. Lastnik oziroma upravljavec ali upravnik objekta je odgovoren, da obvesti o neskladnosti vse uporabnike pitne vode v objektu in jim posreduje ustrezna navodila.
Po veljavni praksi se bodo v posameznih primerih neposredno telefonsko obvestila podjetja, v katerih sta zaradi prekinitve dobave vode motena proizvodni in delovni proces, to so javni zavodi in ustanove: lekarna, zdravstveni dom, bolnišnica, predelava mesa in ostalih živil, restavracije in podjetja, kjer pripravljajo hrano za delavce, šole, dom upokojencev idr.
OBVEŠČANJE UPORABNIKOV OB PREKINITVAH PRI OSKRBI S PITNO VODO
Pri prekinitvah vodo oskrbe, kot posledico popravila vodovodnih okvare, po določitvi lokacije in obsega okvare, uporabnike takoj obvestimo preko aplikacije Smetar, spletne strani www.komunala-brezice.si in Regijskega centra za obveščanje (e-Posavje).
Pri prekinitvah oskrbe, kot posledico planiranega posega pri vzdrževanju javnega vodovodnega omrežja uporabnike obvestimo preko aplikacije Smetar, spletne strani www.komunala-brezice.si in Regijskega centra za obveščanje (e-Posavje), in sicer najmanj en dan pred planiranimi deli.